טובות השתיים מן האחת

"חייתי שנים בכלוב של זהב" אומרת שירלי אלעופר, שעבדה בשיווק בארגונים גדולים כמו לאומי קארד, פלאפון, והריבוע הכחול. התנאים היו מצויינים אבל העבודה מאד אינטנסיבית. "למעשה הזדכתי על החיים בפלאפון, היתה לי משכורת טובה, רכב מהעבודה ואופציות, אבל לא היו לי חיים”. עם 2 ילדות קטנות בבית ועבודה מהבוקר עד 12בלילה, הרגישה שהיא נחנקת. לאחר תהליך התלבטות ארוך, ניצחה ההבנה שאי אפשר להמשיך כך, ושירלי החליטה ולעשות שינוי בחיים ולצאת אל הלא נודע.

סיגל יחזקאל, אחותה הגדולה של שירלי, למדה משפטים כעתודאית ובמשך 10 השנים, שעבדה כעו"ד, לא התחברה למקצוע. משנסגרה החברה של בעלה, נוצרה ההזדמנות לשינוי. סיגל עזבה את מקצועה וביחד פתחו מפעל ליצור נרות, שהתרחב ליבוא של כלי בית ומתנות. העסק הצליח והתרחב במשך 15 שנה. ואז (כמו בכל הסיפורים הטובים…) בעלה של סיגל עזב את העסק המשותף והחל לעסוק בנדל"ן ברומניה. העומס נפל על סיגל, שהמשיכה לנהל את העסק, והיא ההחליטה שהיא עייפה, ובכלל היא רוצה משהו חדש.

לאחר שמכרה את העסק מצאה עצמה סיגל חופשייה מעבודה יחד עם שירלי אחותה. יד המקרה או אולי יד הגורל חיברה אותן יחדיו להרפתקאה משותפת.

נשים אמיתיות - סיגל יחזקאל ושירלי עופר
סיגל יחזקאל (מימין) ושירלי אלעופר (משמאל)

סט צילומים ראשון ויאללה לעמדת האיפור, שם מלהטטת עמליה עם המכחולים. עמליה בקשי, המאפרת המרשימה שלנו, אהבה איפור מגיל צעיר. לתיכון איחרה כל בוקר, כי לקח לה המון זמן לשים איילינר (מרשים, לא חושבת שאפילו ידעתי מה זה בזמנו). האיילינר הייה ציוד חובה בתיק בי"ס, ובהפסקות היה תור של בנות משתרך לידה בכדי לזכות במשיכת המכחול שלה על עיניהן…

בבית חינכו שמה שאוהבים זה תחביב,(מקצוע זה דבר רציני …) ולכן כשעמליה למדה איפור בIL MAKIAGE, לא חשבה שתעסוק בזה אי פעם. היא למדה ועבדה כמנהלת חשבונות אצל בעלה הרו"ח. אין דבר יותר רציני מזה…

אבל ליעוד יש דרכים נסתרות. חמותה של עמליה היתה בעלת בוטיק מעצבות, והיא שלחה לה לקוחות לאיפור דרך קבע (סיפור על חמות טובה זה כבר סקופ!). השמועה על המאפרת המוכשרת עברה מפה לאוזן (כמו הרבה דברים טובים) וכמות הלקוחות הלכה וגדלה. עמליה עזבה את עבודתה כמנהלת חשבונות, עבדה 9 שנים כמאפרת והמשיכה להתמקצע תוך כדי עבודה בMAC .

הטיפ של עמליה:

בקיץ אנחנו יותר שזופות, במיוחד באזור המחשוף, ועור הפנים שבד"כ מוגן יותר, נותר בהיר יחסית. במקום לקנות מייקאפ חדש וכהה יותר, אפשר להשתמש בברונזר, בכדי להשוות את גוון הפנים החיוור יותר לגוון המחשוף השזוף. (שמא נראה כאילו הפנים והמחשוף שייכים לאנשים שונים…)

לבעלות גבות ארוכות – יש לMAC (וגם לחברות אחרות)  ג'ל שמדביק וצובע את הגבות (יש גם שקוף) – מושלם לבעלות גבות מתנפנפות כמוני 🙂

נשים אמיתיות - סיגל יחזקאל ושירלי אלעופר

חוזרת לשירלי וסיגל. מה עושות שתי בחורות חופשיות מעבודה ? מסתובבות ומחפשות את עצמן ביחד… עושות "ויש על הבית" – קונות דברים, מרהטות מחדש, משקיעות בילדים… מממ… החיים היפים …

לאן הולכות ? לחברים של סיגל מתחום כלי הבית והמתנות. קונות לעצמן, מציעות לחברות, ואט אט נולד הרעיון ל"מיי-קבוצה" – רכישה קבוצתית של דברים לבית. בנו אתר והחלו למכור כלי בית ומתנות בבית.

יום אחד, תוך כדי שיטוטים בתל אביב, עברו ליד יצרן בגדי בייסיק ונדלקו. אולי נביא בייסיקים למכירה הבייתית? אמרו לעצמן. כמו סימן מלמעלה, הייתה להם כימיה מיידית עם המוכר. הוא נתן להן סחורה (נדיר במחוזות דרום תל אביב)  ש"עפה" כולה במכירה הראשונה, ואף הביא להן סחורה נוספת הביתה בעקבות הביקוש הגדול.

סיגל ושירלי הבינו שעלו על משהו. יש צורך בביסיקים צבעונים ומעוצבים לנשים.

שבועיים אח"כ, הציע להם חבר להציג בתערוכה שהוא עושה (יד הגורל ממשיכה לבחוש), והן נזכרו בבייסיק  – מממ… אולי נעשה בייסיק משלנו ?

חזרו למוכר החביב מדרום תל אביב, בחרו קולקציה והוא יצר. תוך חודשת הליין ראשון שלהן היה מוכן. תוך חודש וחצי הן בנו את המותג שלהן – 2sis – כל הכבוד על התקתוק !

נשים אמיתיות - סיגל יחזקאל ושירלי אלעופר

התערוכה הייתה מאד מוצלחת, והחנויות התלהבו. שירלי וסיגל הבינו שיש להם משהו טוב. התיישבו לשולחן ובנו חזון ודרך.

ואז החל שלב הלמידה. שירלי למדה עיצוב אופנה עם מעצבת באופן פרטי.  לקחו יועצים, נכנסנו למתפרות, למדו איך תופרים, ובכלל  "עד היום אנחנו לומדות, כל יום. כבר 4 שנים."

הן עושות הכל יחד ורק מה ששתיהן אוהבות ומסכימות. הן עובדות רק עם מי שאוהבות, מקשיבות לבטן, צועדות עקב בצד אגודל ומקפידות להנות מהדרך.

הן גם מתרגלות יוגה ומחוברות לעולם הרוחני, בודהיזם, אכילה נכונה, טבעונות (בעיקר סיגל) ועוד. סיגל דוגלת במשפט "שהמזונות שלך הן גם הרפואות שלך" (ולפיכך לא טעמה מכל השחיתויות שהכנו מבעוד מועד).

אך אל תתנו להרמוניה הזו להטעות אתכן – סיגל ושירלי מאד שונות, אך במקום ליצור חיכוכים, השוני רק מעצים אותן ! (אין לי מילים , אתן פשוט מדהימות). סיגל יותר אינטואיטיבית, אוהבת שינויים, אך משתעממת  מהר ומאבדת עניין. קשה לה לשבת במקום אחד (הפרעת הקשב כבר אמרנו ?) ולכן היא כל הזמן בתנועה – נוסעת ללקוחות, עושה סידורים,אחראית לשיווק. שירלי יותר מתודית ומאורגנת והיא אחראית על כל נושא הייצור.

שירלי וסיגל מצולמות בבגדים מהקולקציה שלהן שמלאה בכל טוב – חולצות, טוניקות שמלות ואוברולים. מה עם מכנסיים ? עדיין לא, "זו התמחות בפני עצמה"…  נמתין בסבלנות…

נשים אמיתיות - סיגל יחזקאל ושירלי אלעופר

המותג שלהן, 2sis, פונה לנשים בנות 30+, שרוצות בגד ללכת איתו לעבודה וגם לקפוץ בערב לסרט. שתמיד יראו בו טוב וגם (לא פחות חשוב) ירגישו בו נוח!

הן עובדות כיום עם כ70- חנויות, בונות אתר מכירות ONLINE  וחושבות על השוק העולמי. You Go Girls !

רוצות להמשיך לצמוח אבל להישאר עדיין במקום של הנאה. לא לחזור אחורנית, למקום נטול הגבולות, שבו העסק שואב אותן. קודם כל החיים והמשפחה. לא מעניינת אותן התחרות – יש מקום לכולן (אמן סיסטרס!)

הן לא שוכחות את הלקוחות שלהן. מדי כמה חודשים עושות מכירה בבית כי חשוב להן לפגוש אותן, לראות את הבגדים עליהן, ולשמוע תגובות כי "אין כמו קשר ישיר".

הטיפ של שירלי: JUST DO IT  (ממש כמו NIKE ) – החיים פשוטים, תעשי את מה שאת מרגישה

הטיפ של סיגל: לא לפחד משינוי. הפחד כובל אותנו. יש שפע לכולם והדברים מסתדרים בסופו של דבר. (למישהיא חרדתית מיסודה זה משפט לא פשוט. אך עברתי שינוי גדול בזכות היוגה והלימודים הרוחניים)

היה לנו כיף גדול לארח את שירלי וסיגל. יש לכולנו הרבה מה ללמוד מנשים אמיתיות שכמותן !

4 comments on “טובות השתיים מן האחת

  1. עפרי שמואלי

    1 במאי 2016 at 12:13 הגב

    אין ספק שיש לכן טעם משובח!! יש לי את האוברול השחור ואני לא יורדת ממנו,הוא מתאים להכל וכל כך נעים!!!
    תודה, תמשיכו בעבודתכן המבורכת!!
    בהצלחה, עפרי

  2. ענת ביטון

    17 במאי 2016 at 18:25 הגב

    מהממות אתן
    ❤️💙💚💜

  3. מהממות …פשוט כתבה כל כך יצירתית שאהבתי מאוד !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *