מנצחת עם מה שיש

"אתמול ב:00:45 בלילה קיבלתי מייל שחיכיתי לו בקוצר רוח. אחרי תשעה נסיונות שלא הצליחו, ראיתי על מסך המחשב את הכריכה של הספר שלי. התחלתי לבכות וכל הגוף שלי רעד מצמרמורת של התרגשות. ראיתי אותה וידעתי שזהו זה! " כך בחרה מיטל בר-זוהר לפתוח את השיחה.

"כל התהליך של הספר שלי הוא כמו תהליך של הריון ולידה. אלהים לקח לי רחם אבל ילדתי ספר. זה התרגשות כמו ששמים עליך ילד אחרי הלידה והלב נפתח. אתמול נולדה לי ילדה רביעית "לֹאלָה", ואין מאושרת ממני !"

מיטל בר-זוהר, בת 39 הבינה בגיל צעיר שהחיים האלה הם בחירה. בגיל 14 הגיע לחיים שלה הספר "לחיות מתוך שמחה", הספר הזה שינה ועיצב את חייה מגיל צעיר היא הבינה ש"איך שאני אבחר לחיות את החיים, כך זה יהיה!".

"הייתי תלמידה גרועה, העיפו אותי מבי"ס, לא הייתי מקובלת, היה לי גוף מעפן"  יורה מיטל בקצב מהיר את טראומות הילדות.  "לא אהבתי את עצמי ולא קיבלתי את עצמי, אבל (ופה כבר יש טוויסט בעלילה) חייתי עם מודעות מאד גבוהה, שמנצחים עם מה שיש ".

מיטל עבדה כסמנכ"ל שיווק בהייטק, ובתפקידי הדרכה ופיתוח עיסקי. לפני 4 שנים, ביום בהיר אחד, החברה שעבדה בה פשטה את הרגל. בבוקר, מיד לאחר חופשת הפסח, באו מכונס הנכסים והחרימו את האוטו. מיטל נותרה ללא אוטו, ללא משכורת, ועם תינוק בן 8 חדשים  (ילד שלישי). "הייתה פה רעידת אדמה. הייתי הקרייריסטית בבית, המפרנסת עיקרית."  מה עושים עכשיו?

מיטל הלכה ללמוד אימון עיסקי (סיבוב שני, הראשון הייה תוך כדי ההייטק).

במקום סטאז אחד עשתה עשרה. לקוחות הסטאז המליצו לחברים ופתאום, "נהייה לי עסק. לא חשבתי, לא התכוונתי. מגיעה מבית של שני הורים עצמאים ויודעת כמה זה קשה…."

מיטל הרגישה תחושת הגשמה כשעזרה לאנשים להגיע למטרות ולממש חלומות, לא רק העסקיים. ללמד אנשים, בעלי עסקים, חברות ויזמים קטנים וגדולים לזהות ולהתחבר למקור העוצמה הפנימי  שלהם. ואז… דברים קורים. "כשקמים עם האש הזאת בבוקר, אין דבר שיכול לך".

"בחברות שעבדתי נדרשנו הרבה פעמים  לכתוב חזון , לנקודה שאליה רוצים להגיע בעתיד. אני אומרת שהחזון לא נמצא שם. זה המקום שאיתו אני קמה בבוקר. מקור העוצמה שלי, שאינו תלוי בשום דבר חיצוני. הבחירה בשמחה, בהגשמה, בעשייה או בכל דבר אחר היא פנימית."

"לכל אדם יש 4 ערכים דומיננטים. אצלי זה יצירתיות, שמחה, עשייה, שפע. כשאני פועלת מתוך המקומות האלה זה יוצר לי שפע ערכי וכלכלי."

לקח לה הרבה זמן להבין ולקבל את הערכים הללו. למה דווקא אלה ? איפה כל הערכים האחרים ? זה היה תהליך. "יש מגוון של ערכים  ויש לי את כולם, אבל ברגע כשאני מקבלת טלפון ממנהל הבנק, רבה עם בעלי, מתעצבנת על הילד, מקבלת טלפון שהבדיקה לא טובה, על מה אני נשענת ? על  ארבעת הערכים הדומיננטים שלי."

החיים זימנו למיטל הרבה התמודדויות ושיעורים. אך הם זימנו גם הרבה בחירות . "בכל רגע נתון אני בוחרת. יש לי את הכל – שימחה ועצב, הגשמה ותסכול, אומץ ופחד. כשבוחרים עם מה מנהלים את החיים, זה הרבה יותר קל."

"תכלס, יושבת מולך אישה עם 100% נכות. יצאתי מהניתוח עם פגיעה פנימית קשה" (אני המומה… לא הייתי מנחשת בחיים!). לא רואים על מיטל כלום, כי היא בוחרת כל יום מחדש.

היא בחרה לעשות עם הבן את שביל ישראל בשנת הבר מצווה שלו. כשיש נפילות (ויש כאלה) היא מוצאת פתרונות יצירתיים.

מיטל נדהמת מחדש כשאומרים לה שהיא השראה. הרי כולם יכולים לבחור. "היום אני לומדת להבין שאני בוחרת בחיים בוחרת לחיות מתוך שמחה, וזה מייחד אותי."

עינת שליט, המאפרת המופלאה שלנו, קוטעת את השיחה ואני מפקידה את מיטל בידיה האמונות. עינת,בעלת תואר שני במנהל עסקים, עבדה שנים בהייטק עד שנסעה עם בעלה לקנדה שם התאהבה בעולם האיפור. כשחזרו מקנדה, למדה אצל איפור אצל ירין שחף וכיום היא מאפרת בתוכנית הבוקר של רשת ובאופן פרטי מתמחה באיפור כלות ואיפור ערב.

טיפ האיפור של עינת: בכדי לקבע את האודם (שלא נשאיר עקבות על כל כוס וכל לחי), יש למרוח מייקאפ או קונסילר על השפתיים לפני משיחת האודם. ניתן להסירו אח"כ עם מסיר איפור.

לפני כשנה וחצי הגיעה שיחת הטלפון אחת ששינתה את הכל. גילו למיטל סרטן מאד אלים ברחם והחל מחול שדים. היא עברה בשנה וחצי האחרונות מסע ארוך בארץ הסרטן ובילתה פרקים ארוכים בבתי חולים. העסק שלה נסגר.

למה דווקא סרטן הרחם ? למיטל יש את התשובה. רחם מסמל הכלה וקבלה.

מיטל של לפני הסרטן הייתה ביקורתית, עם צורך חזק בשליטה. נמנעה מלהרגיש ולא יכלה להכיל מצבים רגשיים. "אי אפשר להרגיש שמחה אם לא מרגישים עצב , אי אפשר לחוות הצלחה אם לא חווים כישלון" מצהירה מיטל. "היום אני לומדת לחוות הכל. בוחרת להרגיש הכל, להיות מדויקת לעצמי".

למיטל יש יחס אמביוולנטי למחלה – מצד אחד היא מכנה אותה "המתנה", ומצד שני יש את האבדן הגופני והנכות. "המחיר היה אמנם כבד, אבל יצא ממנו טוב".

כשהבריאה מהסרטן והניתוחים ערכה מיטל מסיבת הגומל עם כל האנשים שהיו משמעותיים בחייה בשנה הקשה שעברה. כל אחד מהם קיבל מחברת קטנה עם מסר אישי. על הכריכה היה כתוב  "…הנה הם באים, ימים של שקט…". אמן!

זיוי בארקי, הסטייליסטית המוכשרת שלנו מחכה בקוצר רוח למיטל עם האאוטפיט הבא.

הטיפ של זיוי: הקיץ מתקרב ונהיה לנו חם וכולנו היינו רוצות לחשוף רגליים ארוכות וחטובות. אז הנה לכן רעיון איך להציג רגליים במראה ארוך יותר; חצאיות עם שליץ. זה לא רק סתם עוד הצצה וחשיפת רגליים. השליץ בעצם מייצר קו אנכי שמחמיא ויוצר אשלייה של מראה גבוה וצר יותר.

איך נולד הספר ? (חיוך גדול )

הספר נולד בראש השנה. מיטל ישבה בחוף הים עם הילדים ועם קלפים וכל אחד כתב מטרות לעצמו לשנה החדשה.  מיטל כתבה :

  • "רוצה להיות 4 פעמים בחו"ל בשנה הקרובה" – הייתה כבר פעמיים והכרטיסים לניו-יורק כבר מוכנים.
  • "רוצה לקדם את הכתיבה" – תמיד חשבה שתוציא ספר בפנסייה. הפנסייה הגיעה אליה בגיל 39…

באותו היום  התבוננה בפיד של הפייסבוק וראתה סדנה של גבי ניצן  – "לרכב על גב נמר".  "את זה אני רוצה מתנה ליום הולדת" אמרה למשפחה ולחברים. וכך היה.

"במפגש הראשון גבי אמר משפט ואני נכנסתי להריון, נהייה לי פרק". למחרת בבוקר – עוד פרק, ועוד.

הפרקים זרמו ממנה בשטף – ארבעה עשר פרקים בארבעה שבועות !

מיטל הבינה שזה חזק ממנה. אז מה עושים עם זה ?

פתחה קבוצה סודית בפייסבוק שנקראת איצטבה, בכדי לקבל פידבק על הכתיבה. צרפה גרעין קטן של חברים, חבר הביא חבר והיום יש בה 630 איש. לילי, גיבורת הסיפור, הפכה להיות גם גיבורת הקבוצה.

"אין לי מושג מאין בא הסיפור, פשוט נהייה חלל והוא התמלא במילים". חלק נכבד מהמנוע של מיטל הוא עשייה – אירוע "טלבישי", עדים בסלון ביום השואה, הפקת אירוע קהילתי לזכרו של בן ישוב שנהרג. היא תמיד בעשייה. "אני מייצרת לעצמי את השפע הערכי ואח"כ מגיע השפע הפיזי".

אה… וגם יש לה עוד 2 ספרים שחיים ומתבשלים בתוכה…

מה הדבר הבא ? מיטל רוצה להצליח בקמפיין  HeadStart לגיוס כסף להוצאת הספר (מוזמנות להיכנס  ולפרגן). היא יודעת מה צריך בכדי לשווק את הספר ורוצה ללכת עד הסוף "לא רוצה להיות אחת מ-1,000 רוצה להיות אחת!"

הטיפ של מיטל: תחיי את החיים שאת אוהבת עכשיו. לא בפנסייה, לא כשהילדים יגדלו. פשוט תבחרי בחיים שאת רוצה ותתחילי לחיות אותם עכשיו, לא לחכות !  כל חיים אחרים הם בזבוז זמן !

חשוב לה להעביר את המסר, שכל אחד יכול לבחור את החיים שלו, ולא משנה איפה הוא נמצא. העיקר, לחיות את החיים, לא ליד החיים.

מה עושה לה טוב?

  • המשפחה, הילדים, הבעל.
  • לטייל – "חו"ל נהדר לי לעור הפנים "
  • שהיא מסייעת לאנשים להפיל אסימונים

חולמת שאנשים ימרקרו משפטים בספר שלה. מוציאה אותו לאור ביומולדת 40 שלה, יום כיפור  10.10.16  ומתכננת השקה מושקעת ואח"כ … לניו-יורק.

המשפט של מיטל – " כשאלהים נותן סימן חייבים להקשיב !"

מיטל כישפה אותנו. האנרגיות האינסופיות והחיוביות שלה תידלקו אותנו לאורך כל היום. אין לנו ספק שעוד נשמע ממנה. ובהחלט נקרא אותה 🙂

3 comments on “מנצחת עם מה שיש

  1. מיטל בר זוהר

    3 ביולי 2016 at 5:55 הגב

    התרגשתי להיות אישה אמיתית ולהתארח אצלכן.
    חוויה משמעותית ומיוחדת, עם צוות נדיר במקצועיות ואנושיות. תודה רבה💚💚💚💚

  2. וואו, כמה אנרגיה. נפלא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *