החיים הם כמו משחק פוקר

כשרציתי לקנות אופנוע כבד, אבא לא אמר דבר. כל יום הוא הראה לי כותרת עיתון על רוכב אופנוע שנהרג. במקום אופנוע רכבתי על סוסים ורקדתי בלט וסטפס." כך פתחה מיכל אנדרייב, בת 45, את השיחה.

בגיל 18, לקראת סוף התיכון, נסעו הוריה של מיכל לארצות הברית לשלוש שנים, מטעם אמדוקס. קסם לה להישאר עם החבר בארץ ולכן סירבה להצעתם להצטרף, אך עם רדת הערב הראשון שלה לבד, הבינה פתאום שהבית ישאר ריק, וכאן מתחילים חיים חדשים. החיים לבד הפכו אותה לאדם עצמאי ול"מומחית בפתרון בעיות". "לקח לי המון שנים ללמוד לבקש עזרה. עדיין לא טובה בזה…".

החיים כחיילת בודדת לא היו פשוטים. מלחמת המפרץ פרצה תוך כדי שירות בבסיס עובדה, בקורס קצינות. "לאחר חודש שלא יצאתי, פתאם ירד לי האסימון שאין אף אחד בבית. אין מי שישלם חשבונות. אולי אפילו נפל שם טיל!". מיכל קיבלה "אפטר" קצר ובאותו ערב טסה חזרה למרכז, שם פגשה לראשונה את העורף החשוך של המדינה. לא היה איש ברחוב. לא כלב ולא חתול. תמונה סוריאליסטית (הזכורה לרובנו היטב).

מיכל צלחה את הקורס הצבאי הקשה ואת העוינות של חניכים אחרים בקורס (שכעסו על ה"אפטר" שקיבלה), בזכות אחד המפקדים שאמר לה "כל פעם שאת נכנסת לבניין את משאירה את כל המחשבות והדמעות בחוץ. אחרת לא תעברי!".

 

 

לאחר השיחרור מיכל למדה טכנולוגית מזון ואחרי שנה התחתנה עם החבר מהצבא (ממנו התגרשה כעבור 4 שנים). היא עבדה כתועמלנית רפואית בטבע, אך הרגישה חוסר שייכות. חברה בצוות הציעה לה לגשת למיונים באמדוקס, וכך החל רומן של שש עשרה שנים, שכלל פיתוח וניהול צוותי פיתוח באמדוקס.

הגירושין והחיפוש העצמי הובילו אותה גם לLandmark  (חברה בינלאומית להתפתחות אישית מקצועית). "תוך כדי העבודה באמדוקס, הבנתי שאני לא בן אדם של מחשבים. אני בן אדם של אנשים. תמיד הייתי סוג של מטפלת. אנשים סיפרו לי על חייהם ותמיד הקשבתי, ללא שיפוט". גם בצעירותה אהבה לעבוד עם אנשים. במהלך לימודי החטיבה, התנדבה שנתיים בבי"ח לחולי נפש בבאר יעקב, ובתקופת התיכון התנדבה 4 שנים (במסגרת תנועת נוער לנוער) לעזור לילד משותק מוחין.

הפסקה להתקררות (בשבילי), לאיפור (למיכל)  ולטיפ של המאפרת עינב נפוסי-יצחק.

הטיפ של עינב:  לעולם לא לבחור את גוון המייקאפ  עפ"י גון העור של גב היד. הגוון ביד שונה מגוון הפנים. יש להתאים גוון ע"י מריחת המייקאפ על עצם הלסת, לכיוון הצוואר והמחשוף. כאשר אנו מתאפרות ומורחות מייק אפ, לא לשכוח את איזור הצוואר, המחשוף ואפילו האוזניים. בכדי שלא תיווצר לנו מעין מסכה של מייקאפ…

במהלך נסיעת עבודה לרומניה, ישבו קבוצת הישראלים ופיטפטו, בין השאר גם על תיקשור. מיכל התלהבה ואמרה שהיא רוצה ללכת למְתַקְשֶׁרֶת.

אז כבר מיכל הייתה גרושה. תקועה על פרשת דרכים. הלכה לפסיכולוגית שהייתה "פח אשפה" שלה, אך לא עזרה לה. חיפשה זוגיות ולא מצאה. "הגעתי למסקנה שאני עושה משהו לא נכון."

הבוס שלה סידר לה תור אצל אמו המתקשרת, שכיוונה אותה ברמה מדויקת לאן ללכת – הנחיית קבוצות ופיתוח מנהיגות בבר אילן. ומה עם זוגיות? "זה יגיע כשתהיי מוכנה". התשובה לא סיפקה את מיכל אבל היא נרשמה ללימודים (ברגע אחרון). "כולם היו מבוגרים ממני בעשור, מטפלים. הייתי היחידה מההיטק".

בלימודי הנחיית הקבוצות, התחברה ממבט ראשון למאמנת אישית, והלכה אליה במשך שנה וחצי. "כל חיי עבדתי דרך הרציונל, ניתחתי הכל בראש. הרציונל והרגש שלי היו מנותקים .המאמנת הצילה אותי מעצמי !"

מיכל מחליפה אאוטפיט לקראת סט הצילומים הבא, ובינתיים מוניקה מסבירה איך מתגברים על פחד מצלמה.

טיפ צילום של מוניקה: הרבה נשים מרגישות שלא בנוח מול המצלמה. איך מתגברים על זה ?  תחשבי שאת עומדת מול המראה שלך, לפני יציאה עם חברות. תחייכי ואפילו תעשי פרצופים, כמו שאת אוהבת לראות את עצמך במראה הביתית.

"בסוף התהליך של האימון האישי, אחרי שהכרתי מי אני ומה אני צריכה, ידעתי לסמן לעצמי איזה בן זוג אני רוצה. כתבתי את זה על פתק וחייתי את זה שהוא בדרך אלי. אחרי 6 שבועות פגשתי אותו” 🙂

הסתבר שהם עבדו באותה מחלקה באמדוקס. במשך שנתיים לא ראתה אותו, ופתאם הוא ניגש לדבר איתה ליד מכונת הצילום… כיום יש להם 2 ילדים משותפים ועוד 3 בנות מנישואין קודמים (של בעלה). "החיים מעניינים" 🙂

הזוגיות נמצאה, אך החיפוש אחר עניין מקצועי נמשך.

מיכל למדה אימון אישי, גישור ואפילו קונדיטוריה מקצועית, אך זה "לא היה זה". ל-NLP הגיעה לאחר פגישה נוספת עם המתקשרת וכך נולד העסק שלה  איזונים – התפתחות אישית.

ואם מדברים על עצמאיות, זה המקום להתעכב על סוגיה שמטרידה רבות מהן. יש לי דף פייסבוק, האם אני צריכה גם אתר ?

טיפ שיווק של רפאלה: דף פייסבוק ו/או אתר ? התשובה היא כמעט תמיד גם וגם. שניהם כלים שיווקים חשובים. לאתר יש חשיבות תדמיתית גדולה. לקוחות פוטנציאלים יכולים להכיר אותך  הרבה יותר טוב דרך האתר – מי את, איפה למדת, מי הלקוחות שלך, פרופוליו העבודות, המלצות וציטוטים מלקוחות מרוצים, עצות ועוד. הכל נגיש במרחק של קליקים ספורים (שלא כמו בפייסבוק). כמובן שכל הערוצים השיווקים שלך צריכים לקשר אחד לשני. אין צורך בהשקעה גדולה, יש הרבה פלטפורמות זולות לבניית אתרים, לעסקים קטנים.

כיום מיכל מטפלת בנשים באמצעות NLP ומשלימה את התהליך בסטיילינג אישי. "אני מתייחסת  ללבוש כהצצה לבפנים. רוצה לשקף את השינוי הפנימי גם במראה החיצוני, ואז זה יהיה הוליסטי".

נשים באות לקליניקה בכדי להשיג מטרות – זוגיות, ביטחון עצמי וכו' – וכדי למצוא מי הן בתוך הקונסטלציה של החיים – בית, עבודה, ילדים, זוגיות ועוד. "אני רואה מה חסר ויודעת איך לתת הרגשת ביטחון".

"גם כאשר מגיעות נשים שרוצות רק סטיילינג, אני מנסה להבין את הבפנים. המטפלת שבי תמיד נוכחת".

מה המוטו שלך ? "החיים הם כמו משחק פוקר. קיבלת יד? שחקי איתה הכי טוב שאת יכולה. את לא יכולה לשלוט במה שקיבלת, אבל את יכולה לשלוט במה את עושה עם זה."

מה מרגיע אותך ? אייקידו (אומנות לחימה יפנית), ים, קריאה (השם השני שלה הוא "אני כבר מסיימת את הפרק").

הטיפ של מיכל:  "אושר זה דבר ריגעי. זה לא רצף של 100% מהזמן. זו היכולת להיות נוכחת במקום שאת נמצאת, עם האנשים שאיתך. כשאת אוספת את הרגעים של האושר, אז את בחוויה של אושר. חוויות קשות עוברות גם על אנשים מאושרים. ההבדל הוא, שהם עדיין יכולים לראות הטוב שבחיים".

מה את רוצה להגיד לסיום ? "החיים קצרים תחיי אותם בעוצמה, תחיי את הרגע. יש שיאים של אושר ונפילות של קושי. כמו גלים. קו ישר במוניטור יש רק במוות…".

צילמנו את מיכל בארבעה לוקים נפלאים בניצוחה של זיוי, הסטייליסטית הוירטואוזית שלנו. אין ספק שמיכל נראית מדהים בכולם 🙂

רגע לפני שנפרדות, הטיפ של זיוי ברקי, בעלת  Styleme  – בגדי מעצבים וסטיילינג, שיחסוך לך קניות מיותרות.

הטיפ של זיוי: לפני שאתן יוצאות לקנות בגדים, תעשו רשימת קניות, אבל לא כמו של הסופר (מה צריך לקנות), אלא רשימה של עשרת הפריטים האהובים עליכן ביותר בארון הבגדים. באופן זה, תוכלו להתמקד בפריטים שאתן צריכות/רוצות ואיך זה מתאים לארון שלכן. כך גם תיזכרו מה אתן לא לובשות…

12 comments on “החיים הם כמו משחק פוקר

  1. אוהבת את השילוב בין התחומים .

  2. מיכל אנדייב

    21 ביולי 2016 at 8:33 הגב

    תודה רבה מרגלית 🙂

  3. מיכל למרות שמכירה את הכל נהנתי לקרוא. יפה מבחוץ ומבפנים❤️

  4. מיכל אנדייב

    23 ביולי 2016 at 10:54 הגב

    תודה רבה אורית יקרה, שמחה שנהנית לקרוא את הצד שרפאלה שמעה 🙂

  5. עמליה בקשי

    25 ביולי 2016 at 8:34 הגב

    סופסוף הגעתי וקראתי ונהניתי, מכירה את מיכל די טוב אבל תמיד יש משהו חדש. מרתק לקרוא את התובנות שלכאורה ברורות אבל כשמדייקים אותם כמו שמיכל יודעת לדייק זה הופך למשהו ברור יותר. אהבתי מאוד את הסטיילינג ועל הצילומים של מוניקה אין מה להוסיף פשוט מוכשרת.

  6. מיכל אנדייב

    26 ביולי 2016 at 13:22 הגב

    תודה רבה עמליה יקרה , נעים לשמוע שהדברים נגעו בך 🙂

  7. מקסים, נהנתי להכיר אישה מיוחדת.
    אוהבת לקרוא את הסיפורים בבלוג-תודה

  8. מקסים, אהבתי לקרוא את כל הסיפורים שבבלוג.
    נשים מענינות ואמיתיות מהחיים

  9. כל הכבוד..
    תענוג לקרוא

  10. צילה אקסלרוד

    11 באוגוסט 2016 at 7:47 הגב

    מיכל יקרה , את אישה מיוחדת מאוד, את באמת נוגעת באנשים בדרך המיוחדת שלך ויוצרת אמון, כתבת תדמית מקסימה, נהניתי לקרוא וללמוד עליך עוד דברים שלא דיברנו עליהם בפגישה 1:1, מאחלת לך פריחה והצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *