מושלמת או שלמה

"מאז שעליתי לארץ שאפתי להיות נטלי מושלמת" כך פתחה נטלי סער, בת 42, תואר שני בכימיה אורגנית ותרכובות מולקולריות. "עליתי בגיל 22, נשואה ובעלת תואר ראשון. הכי חשוב היה לי להצליח. להסתגל ולהשתייך לחברה החדשה, לגשר על פערי השפה והביטחון העצמי להפוך ישראלית. להיות ולהרגיש מושלמת".

עם טונות של דרייב ומוטיבציה הסתערה נטלי על קריירה בתחום השיווק והמכירות, בעולם הרפואה והרוקחות. "סולם הערכים שלי היה אז שונה, לא ראיתי אף אחד ממטר. כל מה שעניין אותי זה רק הקריירה שלי".

את הכנסים אירגנה באופן מושלם, ללא עזרה מאף אחד. "לקחתי את כל התפקידים והסמכויות כדי להרגיש משמעותית, כדי שכל מחיאות הכפיים יהיו שלי". היה לה חשוב מאד לרצות את הקולגות ואת הלקוחות – הרופאים והרוקחים. שאפה להגיע ואף לעבור את היעדים שלה. בעבודה היא הרגישה הכי חזקה ודומיננטית. וגם משמעותית ומושלמת.

נטלי דהרה על אוטומט ולא עצרה לרגע לחשוב ולהתבונן – לאן היא רצה? מה המטרות שלה ? "רק הקריירה הייתה חשובה לי!"

והיא אכן הצליחה. בגדול! אבל המחיר היה כבד… הבריאות, הזוגיות, המשפחה והחברים…

"עבדתי 16 שעות ביום, ללא חופשות, וללא פעילות גופנית. אכלתי ארוחות ברכב, תוך כדי נהיגה, בין פגישה לפגישה. לקחתי את המשפחה כמובן מאליו. לא שיתפתי את בעלי ולא התייעצתי עמו. והכי כואב, לא חוויתי את ילדותה של ביתי הקטנה. המטפלת סיפרה לי על הצעדים הראשונים, המילים הראשונות… "

נטלי עלתה כמו מטאור… ואז הגיעה ההתרסקות…

גירושין טראומטיים ובעקבותיהם דיכאון קליני של 3 שנים גרמו לנטלי לאבד את מקום העבודה שכה אהבה. נטלי חוותה קריסת מערכות מוחלטת. היא נסגרה והתנתקה מהעולם. עברה מעשייה אינטנסיבית לחוסר תפקוד טוטלי – לא קמה ממיטה, לא מתקלחת, לא עונה לטלפונים…

נטלי הייתה זקוקה לעזרה, אך היא לא הבינה מה עובר עליה ולא ידעה לבקש אותה. היא כרעה תחת רגשות האשם ולא הצליחה להבין למה זה קורה לה ? היא צעירה, יפה וחכמה. מושלמת. למה היא מרגישה כך ?

אמה של נטלי עזרה ככל יכולתה, אולם הבת, שחוותה את אמה בדיכאון קשה, נסגרה אף היא בתוך עצמה ובתוך האמנות שלה.

לאחר 3 שנים של הסתגרות וחוסר עשייה, החלה נטלי לאסוף את השברים.

שבורה ובוכייה פנתה לעולם הלימודים והגיעה למכון אדלר. "לאט לאט למדתי להכיר את עצמי. הערכים שלי, סדר העדיפויות, מה מניע אותי ? מי אני ? למה פעלתי כמו שפעלתי?"

נפתח לה צוהר לעולם של מודעות והתפתחות. בדיעבד הבינה שהיא  לא ידעה מה לעשות ואיך לטפל בעצמה. אולי טיפול תרופתי היה מקל עליה…

היא החלה במסע לימודים אינטנסיבי, צמאה ללמוד ולהבין את נטלי. ופתאום החלה לנשום…

הספר של ד"ר ברנה בראון – "מושלמים כמו שאנחנו", הפך להיות התנ"ך שלה. "ד"ר ברנה בראון מלמדת איך להרפות ממי שנדמה לנו שאנחנו אמורים להיות, ולקבל את מי שאנחנו באמת!"

בהמשך, התחברה לכל מה שקשור לתת מודע דרך NLP  ושיטות נוספות, שעוזרות לתכנת את האוטומט שלנו, ומאפשרות שינויים מהותיים ותכנות מחדש.

נטלי שחררה אמונות מעכבות ודפוסים מגבילים, שהיו טבועים בה מהילדות. עבדה עם התת מודע לשחרר רגשות אשם, ותבניות חשיבה הרסניות.

טיפין טיפין מצאה עצמה במקום טוב יותר.

"הדברים התבהרו. חדרה ההבנה שהחיים יפים. שאפשר גם אחרת. שאפשר לאזן בין תחומי החיים. הפסקתי לרדוף אחר נטלי המושלמת. זאת אשליה שנמצאת רק בדמיוני הפרוע".

כתוצאה מכך מצאה זוגיות טובה, בנתה משפחה חדשה ומדהימה וילדה ילד נוסף.

המסר שנטלי מביאה הוא שלא צריך ליפול לתחתית בכדי להבין שאפשר גם אחרת. שאפשר לחיות חיים טובים ומאושרים. הדרך הטובה ביותר לטפל בשריפה היא למנוע אותה!

נטלי מאמינה שהכל מתחיל ונגמר בדימוי העצמי. "עבודה עם התת מודע עזרה לי להסיר את המשא הענק של רגשות אשם וספקות, ולתכנת את האוטומט שלי מחדש. לשחרר אמונות מגבילות ולשתול חדשות – שאני ראויה".

לאט לאט החלה להתפתח שיטה שמשלבת את עולם האימון, עם תהליך קצר וממוקד למטרה, ואת עולם הטיפול בתת מודע. וכך נולד העסק החדש שלה – "מושלמת או שלמה".

כיום נטלי עוזרת לנשים להגיע לאיזון בחיים  –  עבודה, בית, זוגיות, והורות, ממקום של חוויה, הזדהות והבנה. נטלי מנחה סדנאות וקורסים של מודעות ושחרור מאמונות מגבילות, ומלווה נשים בתהליכי שינוי והגשמה.

מלמדת לשחרר את רגשות האשם, את השליטה ולהפסיק לרדוף אחרי המושלם – "זו אשליה שבנינו לעצמנו כשהיינו קטנות". לעצור ולשאול שאלות, לעשות בדק בית, בכדי למנוע את ההתרסקות. ללמוד להעריך את עצמי…

 

"היום יש לי מקום להכל- לתזונה נכונה, לפילאטיס, לזמן איכות עם בעלי, לכוס קפה עם חברות ולעסק שאני כל כך אוהבת וגאה בו".

מה עושה לך טוב ?

ים, טבע, טיולים, שיחה כיפית עם אנשים שחוו ועברו דברים.

הבן שלי – הולכת איתו לכל ההצגות.

מוזיקה, מדיטציות, טיפולים אנרגטיים, ספורט, Air Yoga  (סוג חדש של יוגה שמשלב יוגה מסורתית, פילאטיס וערסל בד).

הטיפ של נטלי

לעצור לרגע, עם כוס הקפה של הבוקר (כל בוקר) ולשאול שלוש שאלות פשוטות:

  1. האם אני עושה את מה שאני אוהבת ?
  2. האם אני מנהלת את החיים או שהחיים מנהלים אותי ?
  3. מה אני עושה היום בכדי להרגיש עוד יותר מאושרת ?

לשאול את עצמי כל בוקר מה אני עושה היום כדי שחיי יהיו יותר מאושרים ושלמים. גם אם אלו דברים קטנים, כגון שיחת טלפון לאמא, פגישה עם חברה או לפנק את עצמי.

 

נטלי, הקשבנו לך בשקיקה וספגנו את העוצמה והשקט שבך. חלחלת עמוק לתוכנו והשארת בנו טעם של עוד. אין ספק שאת אישה אמיתית.

המון תודות לתמי מרגלית מאפרת ומדריכת איפור שלמדה אומנות, ובשבילה המתאפרות הן כמו בד ציור. מלמדת נשים להרגיש טוב עם עצמן בעזרת האיפור.

תודה מיוחדת וחיבוק גדול לזיוי ברקי, הסטייליסטית המיתולוגית שמלווה אותנו בחיוך, אהבה ובסבלנות אינסופית.

4 comments on “מושלמת או שלמה

  1. נטלי סער אכן מעוררת השראה. וגם את מוניקה… מתי תהיה כתבה עלייך. אוהבת מאד

  2. נטלי מקסימה
    התהליך שעברת ועדין , מרגש
    אמיצת לב
    נפלא המקום שהגעת אליו
    ועוד יותר שאת בנתינה מלאה לאחרות/ים
    ישר כוחך
    רחל רוזנפלד

  3. נטלי מדהימה ואסרטיבית!! עם נתינה ועם לב זהב והמון ידע!! כל מי שתגיע אלייך לטיפול תצליח ובגדול!!!
    נטלי אהובה מאחלת לך בהצלחה רבה!!!אוהבת מלא!!! ותודה על העזרה לכל אורך הדרך לעמותת מרכז יד ליולדת😊😊

  4. נטלי היקרה,

    ״ אין חכם כבעל ניסיון״ …. אין לי ספק שסיפור החיים המאתגר שלך , ההתמודדות הלא פשוטה, התובנות והתהליך הארוך והמרתק שעברת הם הקרקע הפורייה ביותר להצלחה שלך היום כמטפלת .
    היכולת שלך להאזין לזולת, להבין את הקושי , לרתום אותו לתהליך , לטעת בו את האמון והתקווה כי אפשר לצאת ממקומות חשוכים ולהגשים תקוות וחלומות אינם מובנים מאליו..
    התברכת ביכולת אדירה של כישרון להאיר תרתי משמע את כל סובבייך …בהצלחה רבה לכל אורך הדרך !!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *